Delmål/belöningar i ny tappning

Har funderat lite på det här med att ha delmål och belöningar som peppar en för att fortsätta gå ner i vikt. Jag har superdålig fantasi när det kommer till just belöningar men det finns en sak som gör mig överlycklig! Och det är att se att kläderna blir för stora eller att få plats i kläder som varit för små. Så varför inte kombinera delmål och belöningar. Jag menar visst siffrorna på vågen är en hel del men hur kläder sitter och vilken storlek jag har är mycket roligare. Därför har jag skrivit en liten lista på kläder som är antingen lite för tighta, för små eller bara får mig att känna mig obekväm. De kläderna är nu mina nya mål. Att först och främst känna mig bekväm och att kunna ha dem, men även så småningom se dem bli förstora så jag kan sätta nya klädmål. 
 
 
Skinnjackan är den jag beställt och väntar på. Köpte den medvetet i en storlek för liten. Det är ju inte vår än och vill inte ha gått ner så mycket att jag inte kan ha den till våren. 
Tunikan köpte jag för typ 2 år sen men aldrig riktigt känt mig bekväm i och nu är den lite för tight.
Klänningen älskade jag och vill verkligen kunna använda den igen. 
Linnet är också en gammal favorit som jag inte kan ha längre. 
 
De finns fler punkter på listan men tog bara några stycken för att visa hur jag tänkt. Kommer lägga till kläder under tiden som jag kommer på fler plagg som jag vill kunna ha eller känna mig bekväm i. Måste ju ha kläder i olika storlekar så jag har något att se fram emot under resans gång och inte bara när jag är färdig och just nu är det mesta på listan sånt som jag måste gå ner en hel del till för att kunna ha. 
 
Kanske slänger upp ett nytt inlägg sen när jag byggt på listan, det får vi se. 
 
//Hon som måste ha motivation och små delmål för att inte tappa intresset


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0 Follow princessofthedark