Dag 20

Min favoritbok.
 

Jag har två favoriter jag inte kan välja mellan. 
Den ena är 

När livet stannar : en berättelse om att överleva
av Malin Sävstam

 
"Om kärlek och sorg

Omslaget till Malin Sävstams bok "När livet stannar" visar ett silversmycke hon fick av sina vänner när hon varit med om det värsta någon kan tänka sig - hon hade förlorat sin man och sina två yngsta barn i flodvågskatastrofen. På ett hjärta av silver som symboliserar mannen Mats vilar tre små silverbrickor med barnens namn ingraverade. Axel är sonen som överlevde tillsammans med Malin och boken är en berättelse om deras sorg och deras väg tillbaka till viljan att leva."
 
Så fruktansvärt bra bok och jag kan inte låta bli att fälla lite tårar varje gång jag läser den. Tror jag läst den 4 gånger nu. 
 
 
Sen har vi:
När änglar dör 
av Andreas Roman

 

 

"De fallna änglarna rasade fram över världen med brinnande svärd, och förblindade av hat jagade de människorna som skräckslaget flydde för sina liv. Det var en skoningslös slakt och människorna gjorde inga försök att försvara sig. Hur skulle de kunna värja sig mot änglars raseri?

Andreas Roman har tagit ett avsteg från den klassiska fantasyn och griper sig istället an legenden om Satan. I jagform berättar den onde om sin egen syn på historien, från Skapelsen och framåt."

 

Också en väldigt bra bok, full med mörk humor. Allt man lärde sig i skolan om hur jorden skapades kastas omkull och blir inte sig likt igen. 

 

Helt klart böcker jag rekomenderar!

 

//Hon som älskar att läsa

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0 Follow princessofthedark