Utmaningar

Min "Inte äta godis under April" utmaningen går riktigt bra. Idag är det 13 dagar utan godis och tror inte jag varit sugen mer än 2 gånger. Nu är det andra halvan som gäller och det känns som att det kommer gå kanon. När April är slut så får vi se, som det känns på nu så kommer jag köra godisfritt-Maj också. 

 

Men nu till 2 andra utmaningar. Igår fick jag en ordentlig tankeställare. Jag måste höja mig till mina 1600 kcal om dagen. 1200 är för lite, särskilt eftersom jag tränar bort mellan 300-600 kcal i stort sett varje dag. Det skrämmer mig rätt mycket att öka men jag vet att min kropp och mitt huvud behöver det så hoppas på att kroppen vänjer sig fort så jag slipper gå upp för mycket innan kroppen vant sig och börjar släppa på kilona igen. Det blir alltså min nya utmaning; att äta mer.

Min sista nya utmaningen har med den jäkla vågen att göra. Jag är besatt. Kan ställa mig på den 20 gånger om dagen när det är som värst. Nu till en början ska jag utmana mig själv att bara ställa mig på vågen 2 gånger i veckan för att till slut dra ner det till 1 gång i veckan.

 

Nästa invägning blir på fredag. Jag visste redan innan jag började att mycket av viktminskningen handlar om den mentala biten men det är verkligen den som är det svåraste för mig. Att ändra ett beteende jag levt med under större delen av mitt liv är fasiken inte lätt men det är på rätt väg i alla fall. Jag tröstäter inte längre och jag tänker till en gång extra innan jag stoppar i mig sånt jag vet inte är bra för mig. 

 

Hoppas verkligen att min nya inställning och mitt förändrade beteende kommer visa skillnad på vågen snart. Skulle så gärna vilja bli av med 5-8 kilo till innan sommaren drar igång ordentligt så kan jag känna mig lite mer bekväm i alla klänningar, linnen och alla andra fina sommarkläder.

 

//Hon som har en del att jobba på



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0 Follow princessofthedark