Kinakyckling med sting

Nu tänkte jag faktiskt ge alla er som älskar kyckling och thaimat ett riktigt gott recept. 

I korta drag är ingredienserna;
* Kycklingfilé
* Purjolök
* Paprika
* Och en smaksättning med soja och sambal oelek som huvuddel.

Receptet hittar ni här: http://recept.mabra.com/kinakyckling-med-sting/ 

Även min sambo som inte alls är för "nyttig mat" tycker detta är riktigt gott. En portion innehåller strax över 300 kcal. Dock mer förstås om man har nudlar eller lite ris till, men jag äter inte det så jag har inte räknat på hur det blir kalorimässigt då. Jag brukar även slänga i lite champinjoner då svamp är bland det godaste jag vet.

Såhär ser det ut under tillagning;


 

Och såhär ser det ut när det är klart;

 Bild lånad från måbra.com

 

Så enkelt att göra, lite kalorier, man blir mätt och det är galet gott!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0 Follow princessofthedark