Viktminsknings funderingar!

Först och främst tänker jag bara säga att ingen behöver ta illa upp av detta inlägg och det är inte menat som något påhopp mot någon som eventuellt använder metoder som jag kommer skriva om! Alla gör som de vill och alla resultat är individuella!

MEN jag tycker det blivit för mycket fokus på alla olika typer av "tappa vikt snabbt" metoder. Allt från nutrillet till piller som ska öka fettförbränningen eller stoppa kolhydraterna från att samlas i kroppen. Det är inte bra att gå ner i vikt för fort, det är dels inte hälsosamt och det är dels betydligt svårare att hålla det sedan. Och vem vill leva med såna preparat resten av sitt liv. Jag vet att några som läser min blogg använder sådana här grejer och som sagt det är INGET påhopp mot er. Känner ni att det funkar för er så kör hårt, då är jag glad för er skull. Men personligen så funkar det inte alls. Jag provade Nutrilett och det gick åt helvete. Gick ner 3 kilo på en vecka, försökte börja med vanlig mat, gick upp 4 kilo. INTE okej!

Jag använder inte ett enda preparat nu och det går verkligen bra. Visst det tar en jäkla tid men jag kan äta vad jag vill så länge det inte är extrema mängder och jag tränar normalt. Jag känner mig sund helt enkelt. Och jag vet att jag kan hålla det jag går ner.

Sen finns det en grej till som ni ska va lite försiktiga med. Gå inte ut för hårt i era träningagr om ni inte är vana vid det. Jag gick ut hårt, riktigt hårt och jag sabbade flera muskler med nästan en gång. Jag sabbar fortfarande muskler när jag pressar kroppen till det extrema när den inte klarar av det. Som nu sitter jag här en med sabbad muskel i ena skuldran. Just för att jag pressar mig själv till bristningsgränsen.

En sund och vältränad kropp är inte värt mödan om det betyder att man skadar sin insida.
jag har lärt mig den hårda vägen. Både när det gäller träning och kost.

Och ni som tror att man absolut måste få träningsvärk efter varje pass och att ni inte ansträngt er nog om ni inte får det. Det är inte sant. Jag får nästan aldrig träningsvärk längre och jag fortsätter ändå att gå ner i vikt.
Den enda gången jag får träningsvärk är när jag ökar mitt motstånd. Alltså vid ett pass. Sen kan det samma motståndet va sjukt tungt och jobbigt men jag får inte träningsvärk ändå. Det bara är så.

Men allt som allt, ni som försöker gå ner i vikt där ute; Kämpa på! Det är värt det, men va försiktiga. Förstör inte era kroppar bara för att, och se till så att ni uppnår ett resultat som håller i längden! Ni andra som är nöjda med era kroppar hur ni än ser ut, Good for You! Man ska va stolt. Liten som stor, tjock som smal, kort som lång. Alla är fina på sina sätt och alla förtjänar att må bra och slippa gliringar och pikar om sitt utseende!

Ge hellre en komplimang för något ni gillar hos en person än en gliring för något ni inte gillar. För va så säkra på en sak; Personen i fråga är säkert fruktansvärt medveten om det området du just precis tänkt glira!


//Hon som har bättre självförtroende och mår bättre nu än hon hade när hon va 15 kilo lättare!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0 Follow princessofthedark