Eliminera sånt som..

.. får dig att må dåligt!
Efter en konversation med en av mina finaste vänner igår insåg jag att hon hade rätt. Hon sa att man borde eliminera allt sådant som får en att må dåligt. Och för en liten stund sedan fan jag mig i den situationen. Först så märkte jag hur humöret sjönk mer och mer, men sen rykte jag upp mig själv. Tag bort det som fått mina hjärnspöken att triggas och det lugnade ner sig.

Jag är sån som kan sitta och leta detaljer som kommer få mig att må dåligt, men i slutet på förra året råkade jag ut för en grej som sårade ganska mycket. Men jag lärde mig att inte gå tillbaka och "se efter" utan jag tog helt enkelt bort det som gjorde mig nedstämd och det blev betydligt lättare att komma över händelsen.

Och idag satt jag då som sagt i en annan sådan situation och jag tog bort störningsmomentet. Finns det inte där i periferin så finns det inte alls. Och jag behöver inte ha massa saker som ligger i periferin och stör mig.

Jag släpper på kontrollen, vilket är ett fruktansvärt stort steg för mig. Jag är ett kontrollfreak ut i fingerspetsarna men jag försöker, och jag hoppas att jag så småningom har varvat ner mig tillräckligt mycket för att känna mig säker på att jag klarar allt som slängs i min väg och att jag inte behöver kontrollera allt till 120 %. Även min tatuering kommer va en påminnelse om detta. Och nej jag kommer inte säga vad det är för av någon anledning har folk en tendens att sno mina idéer och använda dem som sina egna så jag inte kan änvända dem sen. Så ni som vet vad jag ska tatuera, se det som att jag litar på er ;)

//Hon som är försiktig med vem hon säger vad till numera


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0 Follow princessofthedark