Lovade ju..

.. en uppdatering om vad det var som hände häromdagen och varför jag nu mera går på medicinering.
Ni har genom min blogg fått en liten glimt över hur jag mår egentligen. Jag har en mur av att vara en sprudlande tjej men många järn i elden. Men om sanningen ska fram är jag en väldigt dyster tjej som inte orkar göra med än nödvändigt för att klara sig genom livet. Säger ofta nej till saker och ställer in saker just för att jag inte orkar ta mig ur sängen, ur soffan eller gå ifrån datorn eller xboxet. Jag tycker om att varar för mig själv men jag hatar att känna mig ensam. Vilket är en jäkla skillnad i min bok.

I alla fall för några veckor sedan fick jag den sista knuffen jag behövde för att söka ordentlig hjälp (Tack J!).
Och den 14:e, alla hjärtans dag, var jag och påbörjade min resa till att äntligen få må bättre och att få hjälp att fokusera på det bra och inte på det dåliga.

Läkarbesöket i måndags resluterade i alla fall i att jag fick en remiss till en psykolog, anti-depp tabletter och ångestdämpande/lugnande. Den tänkbara diagnosen är depression med panikångest känslor. Det är dock inte bekräftat än så jag kommer berätta för er vad diagnosen blir när jag fått en av en riktigt utbildad KBT-psykolog (KBT - Kognitiv beteende terapi). För terapi it is! Äntligen har en läkare tagit mig på allvar och sett till så jag får den hjälp jag behöver!

Medicinerna har börjat göra verkan. Jag blir lugnare av min ångestdämpande, dock aningen avtrubbad vilket gör det lagom svårt att fokusera när folk pratar med mig. Jag hör att de pratar men jag förstår inte riktigt vad de säger. Jag blir dessutom sjukligt trött av de båda medicinerna. Ut över det har nu även anti-depp medicinen börjat kicka in efter 3 dagar. Jag mår sämre. Vilket är normalt de första veckorna. Idag är verkligen en sån dag där jag måste anstränga mig till det yttersta för att inte bryta ihop och skrika och gapa över minsta lilla.

Kanske dålig timing att jag ska ner till Center Syd och se till så teleSNOR byter min telefon åt mig!

Och bara så ni vet kan det hända att mintt bloggande blir galet dåligt nu ett tag framöver just på grund av att jag är så galet trött hela tiden

// Hon som måste må sämre för att kunna bli bättre


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0 Follow princessofthedark