Tjuriga människor

Seriöst det finns inget värre än människor som blir sura bara för att man säger att man inte kan umgås med dem eller göra något de ber om. Visst jag kan också bli lite besviken det säger jag inget om. Men människor som verkligen blir riktigt sura bara för att går mig på nerverna. Har jag inte pengar så har jag inte pengar! Det är ju knappast mitt fel att jag är student och vill spara de surt förvärvade slantar jag har till annat.

Och att folk blir sura över att jag ibland väljer bort dem för att plugga stör mig också. Ibland har jag inget val. Ibland måste jag bara helt enkelt sitta med skolarbetet. Jag läser 2 kurser samtidigt nu och börjar snart en tredje. Och i de två kurserna ska jag sammanlagt göra ett praktikarbete, ett arbete om praktiken, två inlämninkgsuppgifter, ett projektarbete om snölavinger, två övningar, en minitenta och en hemtenta. Sen nu i november börjar som sagt den tredje kursen och då blir det ännu mer. Jag har inte tid att va social alltid! Särskilt inte om folk frågar samma dag om jag vill hitta på något.
jag är sjukt ambitiös när det gäller skolan! Jag pluggar för sjutton för tillfället på Malmö Högskola, Skövde Högskola och Umeå universitet. Plus att jag gör praktik! Nej jag har inget liv, det bara är så.
(Ni som läser min blogg behöver inte ta åt er för det är inte riktigt mot er!)

Det sjuka är att jag ändå gör jätte mycket nu för tiden känns det som. Tränar 2-3 gånger i veckan, träffar vänner minst 1-2 gånger i veckan och spelar WoW på tok för ofta. Men ja lite sånt behöver man för att inte bli galen på plugget men jag vill själv välja vad jag vill lägga den tiden på. Och känner jag då att du inte är värd att lägga tid på så vill jag helt enkelt inte umgås med dig när det finns annat jag kan lägga tid på.

Och nej jag är inte bitter, haha! Jag är bara frustrerad över att jag har sjukt mycket att göra och så lite tid!
Längtar satan tills den 21:e då blir det en vild utgång med mina fina töser!
Men tills dess ska jag gå ner i vikt så byxorna jag tänker ha sitter perfekt, hinna plugga undan så mycket som möjligt och förhoppningsvis närma mig ett slut på praktiken!

Så med det sagt ska jag fortsätta skriva om Coloradofloden och konsekvenserna det skulle medföra om en av dammarna längst floden skulle brista!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0 Follow princessofthedark