Kattis Power Deluxe

"Den ser ut som en Åke".
Annika, min ens söta syster, tycker att min dator ser ut som en Åke. Jag frågade henne vad jag skulle döpa det till, med syftan på det här blogginlägget. Hon missförstod mig och trodde att jag syftade på min dator och därav det lite komiska svaret ^^
Men iaf. Idag har varit en händelserik dag och jag kmr skriva ett sjukt långt inlägg bara så alla vet. Men för att va lite snäll mot er som läser så har jag bestämt mig för att dela upp inlägget å göra underrubriker så ni själv kan välja vad som låter intressant. Bara så ni vet kan det hända att jag smyger in små viktiga saker där ni inte tror er hitta dem så man tjänar på att läsa allt *blinkblink*

 Boka tider & Arbetsförmedlingen:
 Idag började dagen med att alarmet på min mobil väckte mig kvart över sju. Jag ångrade mig å beslöt att jag kunde sova 15 min till. Tandläkaren skulle ju inte gå någonstans ändå så. Det hela slutade med att jag sov till åtta innan jag fick tummen ur å drog mig ur sängen. Det första jag gjorde va att leta upp telefonnumret till tandregleringen i Lund och slå dom en pling. Lite smått frustrerande så fick jag ringa upp ganska många gånger innan dom väl svarade.
Jag höll mig sysselsatt med att ringa varannan gång till tandregleringen och varannan gång till ungdomsmottagningen. Iaf imorn ska jag ner till Lund å fixa min tandställning nu när en bricka bestämt sig för att hoppa av efter närmare två år på min tand. Och jag fick en trevlig liten tid till UM den 12:e mars.

 Sen chillade jag framför tv’n å kollade på top model… Jag har funderat på en sak. Kan allt det tittande på top model har gjort mig osäkrare på mitt eget utseende för att jag har jämfört mig med som utan att tänka på det?? Aja, klockan 11.30 gick jag iaf ner till bussen så jag har fått lite motion idag också. Och innan ni säger något vill jag påpeka att det tar cirka 20 min att gå till den busslinjen från mig, så ja det kallas motion. Skulle in till Landskrona å besöka arbetsförmedlingen. Ganska meningslöst, men vad gör man inte för att visa sina päron att man inte vill gå hemma å drälla varje dag utan att man faktiskt vill ha något att göra om dagarna.
När jag satt där i väntade på att mötet skulle börja fick jag sms av min skumtomte. Saknar den lille filuren en hel del <3 Ska träffa honom till helgen, så vi kan ju lugnt säga att jag ser fram emot den <3.

Five finger death punch.
Tack vare min systeryster och hennes ena polare har ett nytt band tagit sig in i mitt hjärta. Bara lyssna på deras namn, Five finger death punch. Riktig bra musik och texter som sätter sig direkt i hjärtat på en <3



Shopping.
 På torsdag ska jag äntligen träffa min saftslampa igen. För länge sedan sist nu. Vi ska åka å shoppa ihop å va allmänt störiga ^^ Kärlek på oss <3

Namn.
Nu ska jag avslöja en sak om mig :P Jag gick å tänkte på vad folk kallar mig innan idag på väg från arbetsförmedlingen. Jag har ganska många namn, men det är väl sant som dom säger.
“Kärt barn har många namn”
Eller någon vill invända mot det?? *ler finurligt* De namn jag tycker bäst om att bli kallad är: Kattis, Catz, Kat, Jens, stumpan, gumman och älskling. Som ni säger fattar själv så beror det ju helt klart på vem som säger dom. Catz är ju lixom förknippat med Linn å Mathias , Jens är förknippat med Sissel. Kattis kan ju vem som helst säga å jag gillar Kattis ^^
Sen tror jag också att ni kan inse att Gumman och Älskling ska komma från en speciell människa. Låter så gulligt när han säger det till mig ^^ *ler med hela ansiktet* Och det är bara han som har min tillåtelse att kalla mig liten. Alla ni andra biter jag i näsan om ni kallar mig liten :P Anledningen till att Henke får säga det är att han för det första är större än mig, är mkt längre och väger en hel del mer. Men också för att jag inte kan låta bli att le när man blir kallad saker som “lilla gumman” eller “min lilla söta pyssling”.

 The big finish.
Nu ska jag inte spy ur mig så mkt mer tänkte jag ^^ Tänkte mest säga att jag längtar tills fredag också för då jävlar i det ska jag börja träna igen och jag får snart mitt gym-kort så nu är det beach 09 som gäller. Eller nä, jag hatar det uttrycket xD

Jag ska träna för att jag vill, behöver och för att jag mår mkt bättre när jag gör det. Både fysiskt och psykiskt. En allmänt lugnare Kattis är väl inte helt fel va!? ^^ Allänt om idag är att jag är på bra humör ^^ Och jag tänker ingen förstöra det så kan ni inte va gulliga eller ge mig lite kärlek så klarar jag mig utan massa skumma å spydiga samtal idag tack ^^ Jag är stolt över mig själv för att jag dels har ringt samtal å bokat tider själv, när jag i vanliga fall har för mkt telefobi för att göra det själv. Brukar sätta mamma på det (A). Plus att jag har klarat Ing helt själv på arbetsförmedlingen. Jag har insett att jag kan göra saker själv bara jag ger mig fan på det. Jag behöver ingen annan för att känna att jag klarar av saker. Visst vill man ha uppmuntran, men jag måste lära mig att klara av saker själv ^^
Gud jag kmr få ångra att jag skriv det i framtiden. Men som sagt, jag måste lära mig att ta hand om mig själv och stå på egna ben. Nu har jag skrivit grymt mkt, jag inser det, men jag hade mkt på hjärtat idag bara ^^

 Kärlek till min skumtomte, Emelie, Lise, David och alla andra som vill ha den <3

 And remember: Make love not war, until next time People *vinkvink*

Postat av: lise

ehhee gulligt och långt skrivet:p jag vet vem som kallar dig kattis,gumman. o älskling:P finns två som gör:P

2009-02-23 @ 19:31:39
URL: http://gullisenise.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha det var inte några favoritnamn du hade XD

Känns som där finns fler :P Tyckte det rullade förbi en hel drös med smeknamn i vårt lilla gäng under gymnasietiden XD

2009-02-23 @ 19:48:06
Postat av: Henke

Jag blir också stolt över dig när du tar dina små steg ut i världen och gör saker som du inte gjort innan eller varit bra på, det glädjer mig att du blir mer framåt och väljer att göra dom själv och inte skickar mamma eva till att göra det. Sen har du ju alltid varit min lilla gumma både då och nu, även om du valt att ignorera "lilla" innan. Det är inget som är nytt för mig med att om du bara ger dig fan på att du ska göra nåt så gör du det med, bra bara att du också insett det.

Sen en annan sak du ska veta även om jag är grinig och trött och du anser att jag undviker dig så behöver det inte alls ha med dig att göra, för jag tycker om dig mer än du och dina vänner kan förstå älskling och jag vill inte lämna dig igen.

2009-02-23 @ 21:43:35
Postat av: Emelie (Travkatt herself)

Låter som en kanondag du ^^ <3

2009-02-23 @ 23:32:05
URL: http://travkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0 Follow princessofthedark